Spaghetteria Pastabar ging in oktober j.l. live met hun winnende campagne ‘Let’s get close again’. Met deze creatieve campagne brachten zij het publiek -na een periode vol afstand- op een luchtige manier weer dichter bij elkaar. Het publiek werd uitgenodigd om binnen een activatiezone voor de schermen dé welbekende scene uit Lady en de Vagebond na te spelen. De campagne was live te zien op de digitale schermen: Utrecht Vredenburg the Grand, Amsterdam Leidseplein en Rotterdam Binnenwegplein.

Wanneer:

oktober 2021

Waar:

Amsterdam, Utrecht, Rotterdam

Wat:

Campagne ‘Let’s get close again’

Image Bert Jimmink - Eigenaar Spaghetteria

Bert Jimmink
Eigenaar Spaghetteria
“Het idee Let’s get close again is tot stand gekomen als een verlengstuk van de rebranding die wij samen met Natwerk zijn aangegaan in de corona.”

Image Katharina-Anna Götzendorfer - Art Director bij NATWERK

Katharina-Anna Götzendorfer
Art Director NATWERK
“It was just our own wish to get close again to our friends, to our family and to society and something we could also see all over the place. So that’s the reason why we came up with that idea.”

Carolien van 't Hek, CEO UM Nederland

Jurylid Carolien van ’t Hek
CEO UM Nederland
“Soms komt er een case voorbij die in een keer vat, voelt, maar ook snapt en dan is het vaak een goede case, en dat is in dit geval ook.”

Rebranding

Vorig jaar is Spaghetteria samen met Natwerk begonnen aan een rebranding om het ‘Spaghetteria-gevoel’ vast te leggen en om Spaghetteria te laten groeien. De ambities zijn er, de potentie is er, echter is het nu nog een ‘kleine club’ met niet al te grote marketingbudgetten. Het kunnen mee doen aan de Digital Creative Competition Amsterdam kwam precies op het juiste moment. Dit was dé kans voor Spaghetteria om op een grote manier reclame te maken op prominente plekken in Amsterdam, Utrecht en Rotterdam.

Activatie en techniek

Op locaties in Amsterdam, Rotterdam en Utrecht stond een activatieteam van influencers klaar om mensen uit te nodigen in een restaurant-setting en foto’s te maken. Deze werden vrijwel direct live weergegeven in de ontworpen template op de schermen. Hierbij werd er gebruik gemaakt van twee telefoons met een mockup om de gezichten op de juiste manier uit te kaderen. De foto’s werden, samen met de juiste hashtags, direct geüpload op een speciaal Instagram kanaal.

Spaghetteria activatie en rebranding

And the winner is

Dit jaar was het de eerste keer dat de Ocean Digital Creative Competition plaatsvond in Nederland. Een zeer geslaagde eerste editie met een ervaren en diverse jury die door de grote hoeveelheid inzendingen goed aan het werk zijn gezet. De campagne van Spaghetteria x Natwerk – ‘let’s get close again’, is als tweede geëindigd.

Spaghetteria

Amsterdams favoriete pastabar Spaghetteria, opende acht jaar geleden hun eerste pastabar vestiging in Amsterdam. Inmiddels zijn er in totaal elf vestigingen en niet alleen in de hoofdstad, maar ook in Utrecht en Rotterdam. De huiselijke, maar toch spannende sfeer die elke avond weer wordt neergezet is aanstekelijk. Dat in combinatie met overheerlijke pasta, is hetgeen waar de gasten voor terug komen. Met het succesvolle concept wil Spaghetteria nóg groter groeien, met ambities tot buiten de grens, in steden als Parijs, Berlijn en Londen. www.spaghetteria.com

 

DCC Amsterdam

De Digital Creative Competitie Amsterdam. Dé competitie waarbij reclamebureaus, mediabureaus, ontwerpstudio’s, digital agencies, merken en eigenlijk alle creatieven de grenzen te verleggen binnen Digital Out of Home. De winnaars ontvangen een prijs van €100.000 tot €500.000 euro aan bruto mediawaarde. Ben jij creatief en heb je een fantastische idee voor een campagne? Doe dan mee met de competitie in 2022. Houd de pagina DCC Amsterdam in de gaten, meer informatie volgt snel.

 

Deel op