Amsterdam, 13 april 2021 – Ocean Outdoor Nederland lanceert de allereerste Digital Creative Competition Amsterdam in samenwerking met Adformatie. Dé creatieve competitie waarbij het draait om het meest unieke idee in Digital Out of Home. Reclamebureaus, mediabureaus, ontwerpstudio’s, digital agencies, merken, eigenlijk iedereen kan meestrijden om de hoofdprijs van €500.000,-.

Dit jaar lanceert Ocean Outdoor Nederland de allereerste en jaarlijks terugkerende Digital Creative Competition Amsterdam. Van 12 april 2021 tot en met 21 mei 2021 loopt de inschrijving. De competitie kent twee categorieën: commercieel en non-profit. Er wordt gestreden om de hoofdprijs van € 500.000 euro aan bruto mediawaarde (tweede prijs €250.000,- en derde prijs €100.000,-). Budget dat te besteden is op het Ocean-netwerk ofwel het grootste creative (D)OOH-platform in Nederland. Het enige dat je nodig hebt om te winnen is een briljant idee voor een campagne.

Meindert van den Heuvel – Managing Director Ocean Outdoor Nederland: “Creatieve grenzen verleggen in DOOH. Dat is het doel van Ocean en deze competitie. Meedoen is eenvoudig en de prijzen zijn spectaculair. Om de beste concepten te selecteren hebben we voor deze eerste editie een fantastische jury line-up. Een gelouterde mix van creatie, tech, digital, media en marketing. Wij zijn trots om deze nieuwe competitie juist nu in Nederland samen met Adformatie op te zetten.”

The Digital Creative Competition Amsterdam

Voor de competitie zoekt Ocean naar creatieve concepten die volop gebruik maken van de mogelijkheden en de grens verleggen binnen Digital Out of Home. Zijn jullie dit grensverleggende bureau of loop jij al jaren rond met het perfecte campagne idee? Doe dan mee en stuur jouw idee in voor vrijdag 21 mei 2021 23:59uur naar dccamsterdam@oceanoutdoor.nl.

De inzendingen zullen door de jury beoordeeld worden binnen twee categorieën namelijk commercieel en non-profit. In beide categorieën winnen de nummers één, twee en drie een bedrag in bruto mediawaarde. Bedragen die volledig inzetbaar zijn op de digitale schermen van Ocean Outdoor Nederland!

De jury bestaat uit mensen met een achtergrond in creatie, digital, tech, media of marketing die allen ruimschoots hun sporen hebben verdiend. Met trots stellen wij jullie de juryleden voor:

  • Carolien van ‘t Hek – CEO UM Nederland
  • Caroline van Turennout – Directeur Marketing & e-Commerce Zeeman
  • Cees Dingler – MD/Creative Director Capitola
  • Gerard Ghazarian – Founder Candid
  • Inge Ligthart – CEO Dawn
  • Joris Kuijpers – Founder/Creatief Directeur, The Family Amsterdam
  • Lydi Siebers – CMO Benelux HelloFresh
  • Maddie Raedts – Founder, IMA & Global Head of Social for Fashion & Luxury, MediaMonks
  • Max Pinas – Creative director Dept Agency
  • Mervyn ten Dam – Creative Director dentsuACHTUNG!
  • Patrick de Laive – Founder & CPO TNW

In 2010 organiseerde Ocean Outdoor UK de eerste Digital Creative Competition om nieuwe mogelijkheden in screen advertising aan te moedigen en te versnellen. 10 edities verder heeft technologie buitenreclame getransformeerd van statisch naar subtle motion, full motion, interactief, livestreaming, augmented reality en 3D simulaties. En vindt de eerste Digital Creative Competition in Nederland plaats.

Meer informatie:

Ga naar de pagina Digital Creative Competition en lees alles over de Ocean Digital Creative Competition Amsterdam of neem contact op per e-mail via dccamsterdam@oceanoutdoor.nl of telefonisch met Marlies Smits: +316 1076 6161.

Ocean Outdoor Nederland

Ocean Outdoor Nederland is marktleider in Digital-Out-of-Home (lees: DOOH), de snelgroeiende specialisatie binnen Out-of-Home. Met een landelijk netwerk van 190 locaties en 331 schermen langs snelwegen en in de steden, worden dagelijks miljoenen mensen bereikt.
Ocean Outdoor Nederland heeft kwaliteit en innovatie hoog in het vaandel. Daarom investeren wij continue in de nieuwste DOOH-technologie en onderzoeksmogelijkheden ten behoeve van adverteerders, mediabureaus en concessiegevers.
Ocean Outdoor Nederland is onderdeel van Ocean Outdoor Limited met vestigingen in het Verenigd Koninkrijk, Zweden, Finland, Denemarken en Duitsland.

Deel op