Amsterdam, 17 maart 2022 – Na het overweldigende succes van de eerste editie, is het tijd voor de tweede Digital Creative Competition Amsterdam. De jaarlijks terugkerende competitie waarbij iedereen wordt uitgedaagd om de creatieve grenzen van DOOH te verleggen en kans maakt op de hoofdprijs van €500.000,- aan bruto mediawaarde.

Gezien het succes van de eerste editie en de hoeveelheid ingestuurde creatieve ideeën, roept Ocean dit jaar alle creatieven op om nog extremer, innovatiever en grensverleggender te zijn; Challenge the Status Quo in DOOH!

De inschrijving voor de competitie loopt van 21 maart tot en met 29 april* en kent twee categorieën: commercieel en non-profit. In de competitie wordt er per categorie gestreden om de hoofdprijs van €500.000,-, de tweede prijs €250.000,- en de derde prijs €100.000,- aan bruto mediawaarde in te zetten op het Ocean netwerk, bestaande uit groot formaat digitale schermen en masten.
*de inschrijving is verlengt tot 06 mei. 

Jury

Ook dit jaar zal de jury bestaan uit een zeer diverse groep met ervaring en een gedegen trackrecord binnen vier disciplines: creatie, digital, innovatie en media.
Ocean is zeer vereerd dat Inge Ligthart heeft toegezegd om dit jaar als juryvoorzitter aan de slag te gaan.

Inge Ligthart, CEO Dawn en juryvoorzitter Ocean Digital Creative Competition Amsterdam 2022 – “Ik hoop dat we dit jaar minstens net zulke spectaculaire inzendingen krijgen als vorig jaar. De Ocean DCC kan echt uitgroeien tot een toonaangevende award waar creativiteit, crafts en data centraal staan. Ik kijk ernaar uit om samen met een zeer diverse jury op zoek te gaan naar de juweeltjes uit ons vak.”

 

Meedoen is eenvoudig!

Heb jij of heeft jouw bureau hét grensverleggende campagne concept? Schrijf het uit op een A4’tje, bierviltje of op een servetje, stuur jouw idee in door deze te uploaden op de Digital Creative Competition Amsterdam pagina en maak kans om de winnaar te worden van de Ocean Digital Creative Competition Amsterdam 2022 en er vandoor te gaan met de hoofdprijs.
Bekijk hieronder dé launch film van de Ocean Digital Creative Competition Amsterdam 2022 én doe mee!

Marlies Smits, Head of Marketing –  “Een idee! Zo simpel, maar oh zo lastig. Wij zijn op zoek naar precies ‘the sweet spot’ waar creatie, innovatie en impact in evenwicht zijn maar elkaar juist ook versterken. Het idee is pas het begin, de campagne daarna samen tot leven brengen is het resultaat en de essentie van de Digital Creative Competition; het medium DOOH blijven ontwikkelen en in haar kracht zetten!”

 

Marlies Smits:

dccamsterdam@oceanoutdoor.nl
marlies.smits@oceanoutdoor.nl
+316 1076 6161.
Deel op