Ocean’s eerste DeepScreen™ campagne met Johnnie Walker in Nederland is live!

Amsterdam 09 oktober 2021 – Met veel trots presenteren Johnnie Walker en Ocean de allereerste DeepScreen™ campagne in Nederland, een ware 3D experience. Deze unieke DeepScreen™ campagne is te zien op de digitale schermen Amsterdam Leidseplein en Rotterdam Binnenwegplein.

Johnnie Walker wilde een next level DOOH campagne – iets unieks, iets anders. Ocean Nederland presenteerde precies op dat moment een nieuwe 3D-techniek om adverteerders de mogelijkheid te bieden bestaande en nieuwe technologieën te benutten en op die manier spectaculaire publiekservaringen te bieden. Precies hetgeen dat Johnnie Walker op dat moment zocht.

Angela Solkesz – Marketing Manager Johnnie Walker Northern Europe –  “De nieuwe Johnnie Walker campagne nodigt consumenten uit om onze premium Black Label whisky op nieuwe manieren te beleven: zowel puur als in cocktails of longdrinks. Om deze boodschap kracht bij te zetten waren we opzoek naar een vorm van media die net zo verrassend is. De DeepScreen techniek helpt om het creatieve werk tot leven te brengen.”

A new dimension in DOOH

Met Ocean’s DeepScreen™ wordt een ware 3D-experience gecreëerd. Door middel van Ocean’s gepatenteerde templates maakt Ocean 3D toegankelijk. Deze templates kunnen worden gebruikt om het artwork op de juiste manier te vervormen en een unieke illusie te creëren op de schermen.

Kees de Groot – PHD Communications Director –  “Als mediabureau van Johnnie Walker / Diageo is PHD Media trots op het feit dat we als eerste bureau in Nederland gebruik maken van deze impactvolle innovatie op Digital OOH gebied.”

DeepScreen™ maakt gebruik van een techniek die ‘anamorfose’ of ‘geforceerd perspectief’ wordt genoemd. Het is een manipulatietechniek waarmee beelden wiskundig vervormd worden tot een optische illusie. Zodra de beelden bekeken worden vanuit een specifieke hoek wordt namelijk de illusie van diepte (3D) gecreëerd. DeepScreen™ werkt het beste op full-motion schermen. Onze ogen zijn getraind om alles dat beweegt in onze omgeving te zien en te volgen. Lees hier meer over op de website.

Anna Fumagalli – ICP Senior Client Partner –  ““As a global production partner for Diageo, at ICP we are proud of supporting Johnnie Walker and their partners by producing effective and exciting content to reach consumers.”

 

Webinar: DeepScreen™ – Going Deeper

Een exclusief webinar over het  Wie, Wat, Waar en Waarom van deze spannende nieuwe dimensie in DOOH!
Een creatief en educatief webinar, gehost door David Tait (Ocean’s UK Head of Design & Studio), met als doel om jullie te inspireren tot het inzetten van Ocean’s DeepScreen™ 3D Activations. Creëer met jouw merk en campagne iets spectaculairs!

Wanneer: Dinsdag 16 november 2021
Locatie: Zoom
Tijd: 15:00uur CET (14:00uur GMT)

Schrijf je hier in.

Voor vragen, neem contact op met:

Marlies Smits:

marlies.smits@oceanoutdoor.nl
+316 1076 6161.

Johnnie Walker

Johnnie Walker is the world’s number one Scotch Whisky brand (IWSR 2019), enjoyed by people in over 180 countries around the world. Since founder John Walker started in business 200 years ago, those who blend its whiskies have pursued flavour and quality above else.Today’s range of award-winning whiskies includes Johnnie Walker Red Label, Black Label, Double Black, Green Label, Gold Label Reserve, Aged18 Years and Blue Label. Together they account for over 19 million cases sold annually (IWSR, 2020), making Johnnie Walker the most popular Scotch Whisky brand in the world.  www.johnniewalker.com

'icp'

ICP is a global consulting and services company, helping brand owners and their partners achieve better marketing outcomes. ICP delivers customer-centric alignment of marketing operations through the orchestration of people, process, technology and data. From creative operations and production; to technology implementation and adoption; to content creation strategy and planning, our people bring effectiveness to the marketing operations of the world’s largest brands around the globe. Clients include Diageo, Unilever, NBCUniveral, L’Oréal, Mars, Coca-Cola, CVS Aetna, Bayer and Tiffany.   www.icpnet.com

Ocean Outdoor Nederland

Ocean Outdoor Nederland is marktleider in Digital-Out-of-Home (lees: DOOH), de snelgroeiende specialisatie binnen Out-of-Home. Met een landelijk netwerk van 195 locaties en 335 schermen langs snelwegen en in de steden, worden dagelijks miljoenen mensen bereikt. Ocean Outdoor Nederland heeft kwaliteit en innovatie hoog in het vaandel. Daarom investeren wij continue in de nieuwste DOOH-technologie en onderzoeksmogelijkheden ten behoeve van adverteerders, mediabureaus en concessiegevers.
Ocean Outdoor Nederland is onderdeel van Ocean Outdoor Limited met vestigingen in het Verenigd Koninkrijk, Zweden, Finland, Denemarken en Duitsland.

Deel op