Precies een week geleden ging Ocean Outdoor Nederland live met het Ocean MKB Steunfonds. Een initiatief om de zwaarst getroffen branches en MKB-bedrijven in deze extreme tijden bij te staan en te helpen. Daarvoor werd een fonds met een mediawaarde van ruim 10 miljoen euro bruto opgezet, dat in april en mei van dit jaar door getroffen bedrijven ingezet kan worden. In de eerste week hebben bijna 40 brancheverenigingen en bedrijven zich bij Ocean gemeld en dagelijks volgen er meer. Door heel Nederland zijn de eerste campagnes al te zien op de digitale groot formaat schermen in de steden en de reclamemasten langs de snelwegen.

Het type adverteerder is zeer divers, ieder met een eigen verhaal en verschillende behoeftes. Wij bij Ocean proberen iedereen zo goed mogelijk tegemoet te komen.

Hugo van Drie Head of Sunweb Sun bij de Sunweb Group: “Als reisorganisatie wil je zoveel mogelijk mensen laten genieten van een welverdiende vakantie. Mensen hun huis uit krijgen en de mooiste plekken van de wereld laten ontdekken, dat is ons doel. Maar het zijn uitzonderlijke tijden en dus moet je je boodschap aanpassen. Wij hebben er ervoor gekozen om de door Ocean beschikbaar gestelde advertentieruimte te gebruiken om Nederlanders aan te sporen thuis te blijven. Nu thuisblijven, is straks extra genieten. De insteek van de campagne is ludiek, de boodschap erachter bittere ernst. De campagne verwijst naar het feit dat we momenteel met z’n allen enkel vakantie kunnen vieren in ons eigen huis. Daar er het beste van maken en de richtlijnen van de overheid opvolgen gaat ervoor zorgen dat we straks weer kunnen genieten van de echte vakantiebestemmingen”

Rogier de Bruijn eigenaar en oprichter van Mondain. Mondain Amsterdam, opgericht in 2014, is een Amsterdam based sneakerlabel: “Ondanks de verplichte afstand, bracht Ocean Outdoor ons dichterbij de consument en de gewenste zichtbaarheid die wij als ondernemer nodig hebben in deze tijden.”

Meindert van den Heuvel Managing Director Ocean Outdoor Nederland: “Doel van het Ocean MKB Steunfonds is om de economie een beetje draaiende te houden of weer op gang te brengen. En daar wordt ongelofelijk goed op gereageerd en dankbaar gebruik van gemaakt. Van de Horeca Nederland tot het Fonds Gehandicaptensport. Van Madurodam tot het Mauritshuis. Van een franchise van lokale frietzaken tot een groep social enterprises. Van de VEA (reclamebureaus) tot Retail Nederland. Wij hopen twee dingen: allereerst dat goed voorbeeld goed doet volgen, dat meer bedrijven inzien dat we elkaar kunnen en moeten helpen. En ten tweede, dat de bedrijven die we nu helpen ambassadeurs worden om dit verhaal te verspreiden.”

Er is nog ruimte beschikbaar, dus mocht er interesse zijn hebben wij onderstaand nogmaals kort de spelregels samengevat, maar neem vooral ook contact met ons op!

Spelregels van het Ocean MKB Steunfonds

  • Het Ocean MKB Steunfonds staat alleen open voor MKB-bedrijven en deze dienen zich als collectief aan te melden;
  • De bedrijven hebben aantoonbaar schade door de gevolgen van het Corona virus;
  • De bedrijven zijn open voor business of kunnen op korte termijn opengaan voor business;
  • De digitale campagnes worden geplaatst in april en mei 2020.

 

Ocean Outdoor Nederland

Ocean Outdoor Nederland is marktleider in Digital-Out-of-Home (lees: DOOH), de snelgroeiende specialisatie binnen Out-of-Home. Met een landelijk netwerk van 161 locaties en 275 schermen langs snelwegen en in de steden, worden dagelijks miljoenen mensen bereikt.
Ocean Outdoor Nederland heeft kwaliteit en innovatie hoog in het vaandel. Daarom investeren wij continue in de nieuwste DOOH-technologie en onderzoeksmogelijkheden ten behoeve van adverteerders, mediabureaus en concessiegevers.
Ocean Outdoor Nederland is onderdeel van Ocean Outdoor Limited met vestigingen in het Verenigd Koninkrijk, Zweden, Finland, Denemarken en Duitsland.
Voor overige vragen neem contact op:
Marlies Smits: marlies.smits@oceanoutdoor.nl of +316 1076 6161.

Deel op