Amsterdam, mei 2020 – Ocean Outdoor Nederland ontwikkelde afgelopen weken de eerste digitale Stay Safe augmented reality tool. Launching partner Westfield Mall of the Netherlands, neemt als eerste deze tool in gebruik. Deze innovatieve applicatie detecteert voorbijgangers in het winkelcentrum en wijst ze erop, via het digitale scherm, wanneer zij te weinig afstand van elkaar houden.
De huidige situatie waarin onze maatschappij op dit moment verkeert vraagt om aanpassingsvermogen, maar ook vernieuwing. Maatregelen gesteld door de overheid en het RIVM om verspreiding van het Coronavirus tegen te gaan zijn nog steeds van kracht. Afgelopen weken en komende periode is er sprake van versoepeling, maar de regel om 1,5 meter afstand te houden blijft gelden. Met Westfield Mall of the Netherlands als launching partner wil Ocean helpen om mensen op deze afstands-regel te attenderen.
De digitale ‘stay safe’ applicatie is een tool die het publiek welke langs het digitale scherm loopt detecteert en gelijktijdig op het scherm toont met een grote grijze cirkel van 1,5 meter om ieder persoon heen. Wanneer men minder dan 1,5 meter afstand van elkaar houdt, kleurt de cirkel rood. Op die manier worden zij gewezen op het feit dat er te weinig afstand wordt gehouden. Zodra de personen weer genoeg afstand bewaren, zal de rode cirkel weer grijs kleuren.
Johan van Doorn, Shopping Centre Manager van Mall of the Netherlands – “In deze uitdagende tijden is het onze prioriteit om de gezondheid van onze bezoekers, retailers en medewerkers te beschermen. We werken met al onze ondernemers en partners samen om een zo veilig mogelijke omgeving te realiseren en vragen ook bezoekers rekening met elkaar te houden. Het is geweldig dat wij samen met Ocean Outdoor deze innovatieve tool in Mall of the Netherlands kunnen lanceren om onze bezoekers daarbij te helpen.”
De ‘Stay Safe’ tool is inzetbaar voor elk ander interactief digitaal scherm van Ocean Outdoor in Nederland. De applicatie is op het eigen platform van Ocean Outdoor ontwikkeld, waardoor makkelijk inzetbaar is en gecustomised kan worden aan iedere omgeving. Mocht hiervoor interesse zijn dan kan er contact op worden genomen met Marlies Smits: marlies.smits@oceanoutdoor.nl of +316 1076 6161.
Ocean Outdoor Nederland is marktleider in Digital-Out-of-Home (lees: DOOH), de snelgroeiende specialisatie binnen Out-of-Home. Met een landelijk netwerk van 161 locaties en 275 schermen langs snelwegen en in de steden, worden dagelijks miljoenen mensen bereikt.
Ocean Outdoor Nederland heeft kwaliteit en innovatie hoog in het vaandel. Daarom investeren wij continu in de nieuwste DOOH-technologie en onderzoeksmogelijkheden ten behoeve van adverteerders, mediabureaus en concessiegevers.
Ocean Outdoor Nederland is onderdeel van Ocean Outdoor Limited met vestigingen in het Verenigd Koninkrijk, Zweden, Finland, Denemarken en Duitsland.
Voor overige vragen neem contact op:
Marlies Smits: marlies.smits@oceanoutdoor.nl of +316 1076 6161.