Maak kans om een reclamecampagne te winnen op een aantal van Europa’s meest gewilde Digital Out Of Home (DOOH) schermen. De mogelijkheid voor bureaus en merken om hun publiek te verrassen met origineel en vernieuwend werk.

Voor de eerste Ocean Outdoor DOOH Grand Prix 2024, is de ultieme prijs een DOOH campagne ter waarde van €100.000 op zeven Europese locaties van formaat, waaronder:

  • London’s Piccadilly Lights, de grand dame van out of home is het ultieme startpunt voor geïntegreerde wereldwijde campagnes.
  • Het Amsterdamse Leidseplein, een bruisend plein in het hart van de stad, het knooppunt voor nachtleven en entertainment en culturele attracties zoals het Rijksmuseum, Van Gogh Museum en het Concertgebouw concertgebouw.
  • Stockholm’s Halo, een wereldwijd unieke DOOH-installatie die 3 verdiepingen beslaat in de Westfield Mall of Scandinavia.
  • The Iconic, gelegen in Field’s, het grootste winkelcentrum van Kopenhagen en Denemarken.
  • Redi Icon in Helsinki, een uniek hoekscherm in het grootste winkelcentrum in het centrum van Helsinki.
  • The Cube, met vier full motion schermen, boven de ingang van de busterminal van Oslo in Noorwegen.

Het startpunt voor deze nieuwe Grand Prix zijn de jaarlijkse digitale creatieve wedstrijden van Ocean Outdoor die nu los van elkaar plaatsvinden in het Verenigd Koninkrijk, Nederland, Zweden, Denemarken, Finland en Noorwegen. (Nieuwkomer Ocean Duitsland sluit zich binnenkort aan bij het proces wanneer een DOOH-locatie wordt aangekondigd).

In totaal worden 30 winnaars (goud, zilver en brons) gekozen in twee categorieën – commercieel en non-profit. Zij krijgen ruimte op de schermen van Ocean in het land van hun inzending om hun campagnes tot leven te brengen.

Vervolgens zullen de 13 winnaars van de gouden prijs, geselecteerd door de onafhankelijke jury, meedingen naar de ultieme prijs: de Ocean Grand Prix.

 

Ocean’s 13

De Grand Prix is de hoofdprijs. Terwijl de 13 kanshebbers worden beoordeeld op hun originele goud-winnende concepten die zijn ingediend per land, kan de winnaar Ocean’s schermruimte gebruiken voor een merkcampagne naar keuze.

Naast het toekennen van €100.000 aan advertentieruimte, zal Ocean Studios de merkcampagne filmen en zo een asset creëren die gedeeld kan worden via de eigen digitale en sociale kanalen van de Grand Prix winnaar.

Helen Haines, hoofd merk en evenementen bij Ocean Outdoor, zei: “Onze Digital Creative Competition gaat over het uitdagen van de geesten van de creatieve industrie door ze te vragen gedurfde nieuwe ideeën naar DOOH te brengen. We zijn op zoek naar originele concepten die een eerbetoon zijn aan de creativiteit van ons medium door de mogelijkheden ervan te benutten op het gebied van plaats, omgeving en technologie.

“De introductie van de wedstrijd in zeven Ocean landen geeft ons de kans om een nieuwe prijs in het leven te roepen door een uiteindelijke winnaar te kiezen die laat zien hoe OOH de status quo verstoort. De Ocean Grand Prix zal worden toegekend aan één merk of bureau dat de superkracht van DOOH erkent om een idee om te zetten in een benijdenswaardige, internationale multi-channel mogelijkheid.”

Hoe te winnen

De individuele nationale Digital Creative Competities van Ocean sluiten op 23 augustus en de winnaars worden bekendgemaakt op 9 oktober (10 oktober in Nederland). Elk land reikt verschillende gouden, zilveren en bronzen awards uit voor de beste commerciële en non-profit ideeën.

Eind november gaan de 13 gouden winnaars door naar de Grand Prix, die wordt bepaald door een internationaal panel van OOH en creatieve experts. De winnaar wordt bekendgemaakt in januari 2025.

De uiteindelijke kroning van de winnaars wordt bepaald aan de hand van:

  • Hoe de Gouden winnaars hebben samengewerkt om hun idee te realiseren met hun respectievelijke bureaus of klanten.
  • Hoe DOOH het idee helpt om naadloos iets nieuws en innovatiefs te leveren.
  • Hoe wereldwijd aansprekend het concept is in termen van originaliteit en creatieve vaardigheid.
  • Hoe goed het DOOH-idee werkt naast andere media als onderdeel van een geïntegreerde campagne.
  • Hoe de jury de waarde voor het merk ziet in het verleggen van grenzen, het verkrijgen van aandacht en het behalen van zakelijke doelen.

Ga voor meer informatie naar: https://www.oceanoutdoor.nl/dccamsterdam/