AMSTERDAM / HOOFDDORP – Per 1 januari 2020 neemt Ocean de digitale reclamemasten van Clear Channel Nederland over. Vanaf dat moment is Ocean de nieuwe eigenaar van de reclamemasten. Het gaat om Triple Digital in Rotterdam (A16), de Double Digital in Amsterdam (A5), de Diamond in Waddinxveen (A12) en de Box (voorheen bekend als ‘de Vis’) in Amsterdam (A4). Beide partijen zijn tevreden met het resultaat.

Het aantal door Ocean geëxploiteerde schermen komt daarmee in totaal op 283. Het Ocean marktaandeel in Nederland blijft daarmee stevig doorgroeien, het portofolio wordt nog verder verrijkt en de positie als grootse digitale OOH-speler wordt wederom verstevigd. Clear Channel focust zich op de groei van het 2m² abri formaat waarmee ze een uniek gespreid bereik bieden in bijna 300 gemeentes in Nederland.

Meindert van den Heuvel, managing director Ocean: ‘Het is onze ambitie om een premium portfolio en grootste digitale netwerk te bouwen. Door zelf nieuwe locaties te ontwikkelen, zoals recent in Utrecht (A2) en Nieuwegein City Plaza, door bestaande locaties digitaal te maken en door acquisities. Deze iconische Randstad locaties zijn een aanwinst voor het portfolio en passen naadloos in ons netwerk. Ook op andere vlakken streven wij ernaar om onszelf constant te ontwikkelen, zo zal bijvoorbeeld per 1 januari het gehele Ocean netwerk ook programmatic in te kopen zijn.’

Voor Clear Channel Nederland is het een logische keuze: ‘In deze snel veranderende markt zijn ook wij genoodzaakt om te veranderen. We gaan ons daarom nóg meer focussen op het 2m² abri formaat. Passend bij deze strategie nemen we afscheid van onze digitale masten en billboards. We investeren in kwaliteit van objecten en in het versterken en uitbreiden van ons uniek gespreid bereik. Maar ook in digitaal in met name shopping areas, zoals we nu doen in de steden Utrecht en Eindhoven.’, aldus Wierish Debipersad, Commercial Director Clear Channel Nederland.

Voor vragen neem contact op:
Marlies Smits: marlies.smits@oceanoutdoor.nl of 06 1076 6161.
Stefanie Kooijman: stefanie.kooijman@clearchannel.nl of 06 – 83 94 63 48.

Over Ocean

Ocean Outdoor Nederland, gelanceerd op 3 oktober jl., is marktleider in DOOH, de snelgroeiende specialisatie binnen OOH. Met een landelijk netwerk van 163 locaties en 283 schermen worden dagelijks meer dan 20 miljoen mensen bereikt. Partnerships met verschillende datapartijen zorgen ervoor dat adverteerders op de juiste momenten de juiste doelgroepen kunnen bereiken. Ocean zal blijven investeren in de nieuwste DOOH-technologie en onderzoeksmogelijkheden, om zo onze positie als media-exploitant van hoogwaardige DOOH-assets nog verder te ontplooien. Ocean Netherlands zal in de eerste maanden van 2020 een nieuw hoofdkantoor in Amsterdam vestigen. Verder zal in het voorjaar van 2020 de eerste editie van de jaarlijks terugkerende Ocean Creative Competition Amsterdam worden gehouden voor bureaus en merken in Nederland.

Over Clear Channel Nederland

Clear Channel Nederland heeft (digitale) abri’s door heel Nederland. Met onze media verbinden we merken met mensen. Hiervoor gebruiken we onze vakkennis in combinatie met research en data. Zo zorgen we ervoor dat merken het maximale uit campagnes halen. Met het internationale netwerk van Clear Channel Outdoor, behoren we tot één van de grootste outdoor bedrijven ter wereld.

Over Clear Channel Outdoor

Clear Channel Outdoor Holdings, Inc. (NYSE: CCO) is één van de grootste outdoor advertising bedrijven ter wereld met een divers portfolio bestaande uit 450.000 analoge en digitale objecten in 31 landen in Azië, Europa, Latijns-Amerika en Noord-Amerika. Hiermee bereiken we maandelijks miljoenen mensen. Ons groeiende digitale netwerk bestaat uit 13.500 digitale schermen wereldwijd en meer dan 1.200 digitale billboards in 28 markten in de Verenigde Staten.

Deel op