Ocean Outdoor en FD Mediagroep slaan handen ineen: het financieel economisch nieuws groots op digitale schermen door heel Nederland

Amsterdam, 4 mei 2021 – FD Mediagroep en Ocean Outdoor brengen gezamenlijk iedereen in realtime op de hoogte van het financieel economisch nieuws. Vanaf nu is het laatste financiële nieuws te volgen op de digitale schermen langs de snelwegen, rond het openbaar vervoer en in stadscentra.

Dagelijks wil FD Mediagroep consumenten op de hoogte stellen van het laatste financieel economisch nieuws door middel van print-, digitale- en audiomedia. Per heden heeft FD Mediagroep daar ook Digital Out of Home (lees: DOOH) schermen aan toegevoegd.

Xavier Tilman, Managing Director Ocean Outdoor – “De kracht van digitaal zit in de flexibiliteit om realtime communicatie af te kunnen stemmen op het bereiken van een specifieke doelgroep. Een communicatie boodschap is daarmee niet alleen relevant maar ook heel effectief. Vanuit relevantie integreert Ocean Outdoor al vele jaren aansprekende kwalitatieve content in haar programmering. Deze content ontwikkelt Ocean in nauwe samenwerking met een aantal hoogwaardige content partners zoals De Persgroep, Rotterdamse stadsdichter Derek Otte, Nederlands Instituut voor Beeld en Geluid, WeTransfer en Barry Pirovano. Actuele kwalitatieve financiële content ontbrak echter nog in de programmering. Met deze samenwerking kan daar nu invulling aan worden gegeven.”

Job van Wagensveld, Commercieel Directeur FD Mediagroep – “FD Mediagroep en Ocean Outdoor werken al lange tijd samen. Het mooie van dit plan is dat iedereen wint. De consument krijgt kort financieel economisch nieuws op de toplocaties van Ocean Outdoor waardoor hij nog beter op alle momenten op de hoogte is. Ocean Outdoor biedt naast commerciële boodschappen ook de journalistieke content van FD en BNR en kan als het goed gaat meer sticky zijn. FD en BNR voegen een DOOH-scherm toe aan het bestaande aanbod van digitale-, audio-, en printmedia en krijgen daardoor hopelijk extra binding met gebruikers. We kijken erg uit naar deze nieuwe stap in de samenwerking en gaan uiteraard nauwlettend volgen wat de resultaten zijn en hoe gebruikers reageren.”

Voor overige vragen neem contact op met Marlies Smits: marlies.smits@oceanoutdoor.nl of +316 1076 6161.

Ocean Outdoor Nederland

Ocean Outdoor Nederland is marktleider in Digital-Out-of-Home (lees: DOOH), de snelgroeiende specialisatie binnen Out-of-Home. Met een landelijk netwerk van 190 locaties en 331 schermen langs snelwegen en in de steden, worden dagelijks miljoenen mensen bereikt.
Ocean Outdoor Nederland heeft kwaliteit en innovatie hoog in het vaandel. Daarom investeren wij continue in de nieuwste DOOH-technologie en onderzoeksmogelijkheden ten behoeve van adverteerders, mediabureaus en concessiegevers.
Ocean Outdoor Nederland is onderdeel van Ocean Outdoor Limited met vestigingen in het Verenigd Koninkrijk, Zweden, Finland, Denemarken en Duitsland.

Deel op