Leidschendam, 3 september 2020 – Unibail-Rodamco-Westfield heeft bekendgemaakt dat Ocean Outdoor Nederland is geselecteerd als media exploitatie partner voor alle digitale schermen in Westfield Mall of the Netherlands. Het bedrijf is geselecteerd vanwege hun innovatieve en spectaculaire visie die goed aansluit op het ambitieniveau van de Mall. Vanaf de opening van de Mall, die gepland staat voor maart 2021, zullen alle schermen zichtbaar zijn.

Ocean is een vertrouwde partner voor Unibail-Rodamco-Westfield. Het bedrijf verzorgt ook verschillende digitale schermen in Westfield London en Westfield Stratford City en in meerdere steden in Scandinavië.

Bart van Twillert, CEO van Westfield Mall of the Netherlands: “Met Westfield Mall of the Netherlands realiseren we een uniek project in Nederland en daar hoort ook een unieke Digital Out-of-Home partner bij. Wij willen een dag in de Mall tot een echte beleving maken en daar dragen de digitale schermen van Ocean straks zeker aan bij. Zo komt er op het centrale plein, een plek waar je de nieuwste winkeltrends, boetieks en pop-up stores vindt, een roterend scherm van 20 vierkante meter. Zoiets bestaat nog niet in Nederland en juist daarom past het zo goed bij dit project. Daarnaast vormen de digitale schermen ook een belangrijk mediakanaal voor merken. De Mall is een plek waar merken jaarlijks in contact kunnen komen met zo’n 15 miljoen bezoekers. In het buitenland zien we dat deze vorm van marketing al veel in wordt gezet en wij halen het nu ook naar Nederland. We zijn ervan overtuigd dat dit een succes gaat worden, zeker met een ervaren partner als Ocean.”

Naast het grote scherm op het centrale plein, zijn er in de Mall straks 21 digitale totems met in totaal 42 schermen te zien, waarvan er 17 totems binnen in de Mall komen te staan en 4 buiten. Daarnaast zal er buiten een groot, digitaal scherm van 17 vierkante meter te zien zijn.

Xavier Tilman, Managing Director van Ocean Outdoor Nederland voegt toe: “Westfield Mall of the Netherlands heeft ons echt uitgedaagd om buiten de gebaande paden te denken. Door de schaal en ambitie van de Mall hebben we dit project benaderd alsof het een eigen stad is met verschillende winkelstraten, in plaats van een winkelcentrum. De digitale schermen zijn door de hele Mall te zien en passen zich qua content aan de omgeving aan. Doordat alles volledig digitaal en interactief is, dragen de schermen echt bij aan de totale beleving die Westfield Mall of the Netherlands gaat bieden. Ik ben trots dat we met deze aanpak onze succesvolle internationale samenwerking met Westfield nu ook in Nederland kunnen uitbouwen en ben ervan overtuigd dat dit een succes gaat worden!”

De opening van Westfield Mall of the Netherlands is gepland voor maart 2021. Dit is tevens het moment dat alle digitale schermen live zullen gaan. De komende tijd zullen Ocean en Westfield op zoek gaan naar launching partners die tijdens de opening zichtbaar zullen zijn op de schermen.

Over Westfield Mall of Netherlands

Unibail-Rodamco-Westfield investeert meer dan €600 miljoen om het verouderde winkelcentrum Leidsenhage om te toveren tot een internationaal icoon voor retail. Met een vloeroppervlakte van 117.000 m2 zal Westfield Mall of the Netherlands flagshipstores van toonaangevende merken, winkels van lokale ondernemers en een variatie aan hippe cafés en restaurants aanbieden. Het centrum zal ook plaats bieden aan een bioscoop met 10 zalen, food market FRESH! en een speciaal boetiekgedeelte. De opening staat gepland in het eerste deel van 2021. Het hypermoderne en volledig overdekte gebouw is een bijzondere combinatie van staal, glas en duurzame technologie ontworpen door MVSA Architects in samenwerking met de gemeente Leidschendam-Voorburg. Volg de renovatie van Leidsenhage op: leidsenhagevernieuwt.nl en mallofthenetherlands.com.

Over Ocean Outdoor Nederland

Ocean Outdoor Nederland is marktleider in Digital-Out-of-Home (lees: DOOH), de snelgroeiende specialisatie binnen Out-of-Home. Met een landelijk netwerk van 154 locaties en 272 schermen langs snelwegen en in de steden, worden dagelijks miljoenen mensen bereikt. Ocean Outdoor Nederland heeft kwaliteit en innovatie hoog in het vaandel.
Daarom investeren wij continu in de nieuwste DOOH-technologie en onderzoeksmogelijkheden ten behoeve van adverteerders, mediabureaus en concessiegevers. Ocean Outdoor Nederland is onderdeel van Ocean Outdoor Limited met vestigingen in het Verenigd Koninkrijk, Zweden, Finland, Denemarken en Duitsland. www.oceanoutdoor.nl

Vragen

Voor vragen neem contact op met Marlies Smits

Marlies Smits
Marketing Manager
Marlies Smits
Deel op