Per direct zet Ocean Outdoor, marktleider in digitale buitenreclame, een steunfonds op voor de zwaarst getroffen branches en MKB-bedrijven.

Amsterdam, maart 2020 – Nu het Corona virus ook economisch hoogst besmettelijk blijkt, neemt Ocean Outdoor het initiatief om de zwaarst getroffen branches en MKB-bedrijven bij te staan. Daarvoor wordt een fonds met een mediawaarde van ruim 10 miljoen euro bruto opgezet dat in april en mei van dit jaar ingezet kan worden.

De directe en indirecte gevolgen van de maatregelen die de regering heeft genomen hebben grote en zichtbare effecten voor iedereen. Vliegtuigen staan aan de grond, kantoren zijn verlaten, horeca en musea zijn gesloten, winkels zijn leeg en de dienstensector ziet een snelle afname van het werk.

Ook in het straatbeeld zijn de gevolgen zichtbaar. Live metingen van Ocean op de snelwegen en in winkelgebieden laten een daling zien van ruim 30% ten opzichte van het normale bereik. Maar dan blijft er nog steeds 70% van het bereik over, miljoenen contacten per dag die ingezet kunnen worden om bedrijven echt te steunen.

Meindert van den Heuvel en Xavier Tilman: “We zien dat bedrijven wel willen adverteren, maar dat door acute problemen en de onzekerheid daar een rem op wordt gezet. Die rem halen we er nu af door met dit fonds mediaruimte om niet ter beschikking te stellen. Dat kunnen we ook doen omdat we gelukkig een groot aantal klanten hebben die niet geraakt zijn door de crisis en gewoon campagne blijven voeren. Als we met onze landelijke schermen kunnen helpen om de economie een klein beetje op gang te houden of weer op gang te brengen, hoeven we daar niet lang over na te denken.”

Inmiddels hebben Koninklijke Horeca Nederland, Detailhandel Nederland en de Vereniging van Communicatie Adviesbureaus (VEA) aangegeven graag van dit fonds gebruik te willen maken. Ook Fonds Gehandicaptensport, waarvan de collecteweek begin april onder grote druk stond, doet een beroep op het Ocean fonds.

Spelregels van het Ocean MKB Steunfonds

Het Ocean MKB Steunfonds staat alleen open voor MKB-bedrijven en deze dienen zich als collectief aan te melden;

  • De bedrijven hebben aantoonbaar schade door de gevolgen van het Corona virus;
  • De bedrijven zijn open voor business of kunnen op korte termijn opengaan voor business;
  • De digitale campagnes worden geplaatst in april en mei 2020.

 

Ocean Outdoor Nederland

Ocean Outdoor Nederland is marktleider in Digital-Out-of-Home (lees: DOOH), de snelgroeiende specialisatie binnen Out-of-Home. Met een landelijk netwerk van 163 locaties en 283 schermen langs snelwegen en in de steden, worden dagelijks miljoenen mensen bereikt.
Ocean Outdoor Nederland heeft kwaliteit en innovatie hoog in het vaandel. Daarom investeren wij continue in de nieuwste DOOH-technologie en onderzoeksmogelijkheden ten behoeve van adverteerders, mediabureaus en concessiegevers.
Ocean Outdoor Nederland is onderdeel van Ocean Outdoor Limited met vestigingen in het Verenigd Koninkrijk, Zweden, Finland, Denemarken en Duitsland.

Voor vragen neem contact op:
Marlies Smits: marlies.smits@oceanoutdoor.nl of +316 1076 6161.

Deel op