Less is more
Wie denkt dat adverteren in de zomer minder zin heeft, heeft het mis. Integendeel! Zeker in het geval van (Digital) Out of Home.
Ja, het klopt dat er minder reclame wordt gemaakt in de zomer. Maar daarin zit ‘m gelijk het eerste voordeel: er is minder concurrentie.
Daar komt bij dat mensen meer buiten zijn in deze tijd van het jaar. Dus misschien is adverteren op televisie op een lange, warme, flirterige zomeravond minder slim, dat geldt niet voor billboards en abri’s.
Mensen zijn bovendien positiever gestemd. Er is minder stress, men ‘ziet meer’.
Daarnaast bestaat het misverstand dat het bereik in de zomer minder groot is.
Ja, van de vakantiegangers gaat driekwart het liefste in de zomer weg. Maar daarvan kiest meer dan de helft voor een vakantie in eigen land, blijkt uit vakantieonderzoek van de ANWB.
En veel mensen zijn gemiddeld niet langer dan twee weken op vakantie, maar hebben meestel wel langer vrij – tijd die ze vaak besteden aan dagtripjes en familiebezoek in eigen land.
Dit blijkt ook uit wegverkeer-data (bron: NDW): het bereik van onze roadside schermen blijft in de zomerperiode gelijk aan dat van Q2. Zij het met minder (file)pieken en dalen.
Nogmaals, er is minder stress, men ‘ziet meer’.
Kortom, het (D)OOH advertentieklimaat tijdens de zomer is niet alleen positief en slim ten opzichte van de concurrentie, maar ook slim qua bereik en aandacht.
![]() | sales@oceanoutdoor.nl |
![]() | +31 (0)20 210 6072. |