Creatie en
technische specificaties

Hier vind je tips, tools, inspiratie en technische specificaties die je helpen om de beste campagnes te maken voor onze schermen. Ons netwerk bestaat uit meer dan 348 diverse schermen. Digitaal, video, print, groot, klein, vierkant, landscape, portrait en rond. Dit komt omdat we de schermen optimaal integreren in de omgeving of architectuur. Door die diversiteit hebben veel schermen een andere resolutie en creatieve mogelijkheden. Door de campagne op te maken aan de hand van de juiste specificaties, haal je het beste uit jouw campagne. Onze creatieve studio is altijd bereid om je te helpen. Als je vragen hebt over specificaties of mogelijkheden voor creatie neem dan contact op met ons.

Deze merken gingen je voor

Resolutie en safety margin

We beschikken over meer dan 170 diverse schermen. Schermen van verschillend formaat en daardoor een andere resolutie. Door artwork op te maken volgens de juiste specificaties, haal je het beste uit jouw campagne. We hanteren voor veel schermen safety margins. Ofwel een marge in het artwork zodat de inhoud van de campagne niet wordt afgesneden. Nadat je de benodigde resoluties voor jouw campagne hebt aangeleverd zullen we het materiaal mogelijk schalen voor bepaalde schermen. Door de juiste safety margins te hanteren, kunnen we jouw campagne schalen zonder de content te wijzigen.

Aspect ratio

Aspect ratio is de verhouding tussen de breedte en de lengte van het beeld. Ook wel genaamd beeldverhouding. De schermen van Ocean verschillen veel van formaat en vorm en zijn soms landscape, portrait, square of zelfs rond. Door rekening te houden met de juiste aspect ratio’s in de specificaties kan het beeld op optimale wijze bijgesneden of geschaald worden tijdens de creatie.

Bitrate en framerate

Elk scherm heeft zijn eigen bitrate en framerate. Dit zijn o.a. twee onderdelen die de kwaliteit van de video bepalen. Bitrate (bitsnelheid) gaat om de informatieoverdracht van het beeld. Hoe hoger de bitrate, hoe hogere kwaliteit video mogelijk is. Voor simpele animaties kan er over het algemeen een lagere bitrate gehanteerd worden dan voor full motion (video) beelden. Er is namelijk minder informatieoverdracht nodig voor een simpele animatie dan een full motion (video). Framerate (frames per seconde/FPS) gaat om het aantal frames (beelden) per seconden. Film wordt namelijk opgebouwd uit een aaneenschakeling van frames. Een hogere framerate geeft simpel gezegd vloeiender en mooier beeld. In Europa geldt over het algemeen de standaard van 25 frames per seconde maar sommige schermen kunnen een hogere framerate afspelen. Voor elk scherm wordt de optimale bitrate en framerate berekend.

Stills, animated stills, full motion

Er zijn verschillende vormen van campagnes mogelijk waaronder: Stills zijn stilstaande ofwel statische campagnes bestaande uit één beeld. Animated Stills bevatten subtiele animatie om de campagne dynamischer te maken en de aandacht van passant te grijpen. Full Motion campagnes bevatten door de hele campagne bewegende beelden (video, animatie, motion-graphics) Interactieve campagnes reageren op de beweging of input van passanten en betrekken de passanten op een aantrekkelijke wijze in de campagne.

Creatie

Heb je geen campagnemateriaal in huis, maar wil jij wel graag een campagne op laten maken voor de schermen? Onze design studio helpt je graag op weg om een mooie en effectieve campagne te maken voor de schermen. Het is ook mogelijk een bestaande campagne door te vertalen naar de diverse schermen.

Schermcontext

Bij de creatie van een campagne voor de schermen is het belangrijk om rekening te houden met de omgevingscontext van een scherm. Sommige schermen staan langs de snelweg waar maar beperkte beweging in de content is toegestaan. En bepaalde city of retail-schermen zijn zo geïntegreerd binnen de architectuur dat er specifieke opmaak nodig is voor een optimale campagne. In de specificaties staat aangegeven wanneer er specifieke richtlijnen zijn voor het opmaken van de content.

Mock up

We hebben diverse mockups zodat het mogelijk is om te testen hoe een campagne eruit zou komen te zien op de schermen of om artwork te maken voor een presentatie. Dit kan in een foto of video-mockup. Dus wil je zien hoe een uiting eruit komt te zien op de schermen? Neem dan contact met ons op zodat we je kunnen voorzien van de juiste bestanden.

Weten wat wij voor jou kunnen betekenen?

Neem dan vrijblijvend contact op met onze salesafdeling.

Sales support