Amsterdam, mei 2020 – Ruim 250 adverteerders hebben de afgelopen twee maanden dankbaar gebruik gemaakt van het Ocean MKB Steunfonds met als resultaat dat we in de voor laatste week dwars door de 10 miljoen euro bruto heen zijn gegaan, die Ocean hiervoor ter beschikking had gesteld.

Eind maart ging Ocean Outdoor Nederland live met het Ocean MKB Steunfonds. Een initiatief om de zwaarst getroffen branches en MKB-bedrijven in deze extreme tijden bij te staan en te helpen. Daarvoor werd een fonds met een mediawaarde van 10 miljoen euro bruto opgezet, dat in april en mei van dit jaar door getroffen bedrijven kon worden ingezet. Zeven dagen per week, vierentwintig uur per dag melden bedrijven en brancheverenigingen zich bij Ocean. Door heel Nederland zijn de afgelopen weken de campagnes zichtbaar op de digitale groot formaat schermen in de steden en de reclamemasten langs de snelwegen.

Het type adverteerder dat zich heeft aangemeld was zeer uiteenlopend, ieder met een eigen verhaal en eigen behoeftes. Kleding- en schoenmerken, detacheerders, horeca, restaurants maar ook cateraars, culturele instellingen zoals musea en orkesten, fietsmerken, autobedrijven, reisorganisaties, vakantieparken, diverse retailers, verzekeraars, sportmerken, bouwbedrijven en nog veel meer. Bij Ocean hebben wij geprobeerd iedereen zo goed mogelijk tegemoet te komen met als resultaat unieke ervaringen en veel positieve reacties. De uiteindelijk totaal ingezette bruto mediawaarde bedraagt €11.564.604,-.

Melle Strikwerda van Igen – Igen wil alle organisaties in Nederland laten zien hoe ze energie, creativiteit en talent van de Digital Generation kan inzetten en laten groeien.

“Dank voor jullie supermooie initiatief, Ocean. Jullie hebben met het MKB Steunfonds een fantastische mediacampagne langs de snelwegen van Nederland mogelijk gemaakt voor ons. Wij krijgen ontzettend veel positieve reacties uit ons hele netwerk en ver daar buiten, van medewerkers tot (potentiële) klanten. Een unieke ervaring om zoveel bereik en zichtbaarheid te realiseren”.

Campagne Igen Mast 101

Caroline van der Lande van De Buurtboer/De Buurtwinkel – De Buurtwinkel levert een groot assortiment versproducten van haar lokale leveranciers aan huis. De Buurtboer is de grootste leverancier van bedrijfslunch producten op kantoor.

“We waren blij verrast door de vele reacties op onze outdoor campagne. Niet alleen de uitingen zelf maar ook de communicatie hierover op onze social mediakanalen heeft enorm veel impact gehad. Voor ons een enorme opsteker in deze tijden van crisis! Mooi om te zien hoe Ocean Outdoor de voortrekkersrol heeft genomen om zich in te zetten voor het hard geraakte MKB en hiermee zowel de economie als initiatieven zoals die van ons een boost te geven.”

Campagne Buurtboer Hilversum Groest

Uit vele onderzoeken en artikelen die in de afgelopen maanden, weken en dagen zijn gepubliceerd komt sterk naar voren dat adverteren in tijden van crisis voor merken van groot belang is. Zichtbaar zijn als merk wekt vertrouwen. De directie van Ocean Nederland hoefde eind maart ook niet lang na te denken om met het landelijke netwerk van Ocean de economie een klein beetje op gang te houden en op deze manier een bijdrage te leveren. Uiteindelijk heeft Ocean door middel van het Ocean MKB Steunfonds ruim 250 MKB-bedrijven en brancheverenigingen kunnen ondersteunen door ze door heel Nederland zichtbaar te laten zijn.

Meindert van den Heuvel een van de Managing Directors Ocean Outdoor Nederland – “We hebben gedaan waar we met Ocean goed in zijn; snel inspelen op de behoeftes van ondernemers. Het is fantastisch om te zien dat we zoveel bedrijven en organisaties in de afgelopen twee maanden hebben kunnen helpen. En dat ook inmiddels meerdere mediabedrijven ons initiatief hebben overgenomen.“

 

Ocean Outdoor Nederland

Ocean Outdoor Nederland is marktleider in Digital-Out-of-Home (lees: DOOH), de snelgroeiende specialisatie binnen Out-of-Home. Met een landelijk netwerk van 154 locaties en 272 schermen langs snelwegen en in de steden, worden dagelijks miljoenen mensen bereikt.
Ocean Outdoor Nederland heeft kwaliteit en innovatie hoog in het vaandel. Daarom investeren wij continu in de nieuwste DOOH-technologie en onderzoeksmogelijkheden ten behoeve van adverteerders, mediabureaus en concessiegevers.
Ocean Outdoor Nederland is onderdeel van Ocean Outdoor Limited met vestigingen in het Verenigd Koninkrijk, Zweden, Finland, Denemarken en Duitsland.

Voor overige vragen neem contact op:
Marlies Smits: marlies.smits@oceanoutdoor.nl of +316 1076 6161.

Deel op