Screen if you want to go faster

Het publiek is altijd in beweging

Wat doen mensen voor- en nadat ze een uiting hebben gezien?

De strekking van zijn relaas over digitale out of home-communicatie – ‘ons medium’, zoals hij het noemt: ‘In toenemende mate gaat het over meer dan locatie, het publiek, eventuele extra viral exposure en de data van de exposure. Het gaat over wie de mensen zijn die een uiting zien. Wat doen ze de twee weken nadat ze die locatie hebben bezocht? Wat zijn hun gewoonten? Ja, de locatie is belangrijk, de context is belangrijk. Maar wat mensen ervoor en erna doen en waarom ze dat doen is ook heel interessant. Dat is echte toegevoegde waarde. Het publiek is namelijk altijd in beweging en er valt veel meer informatie in te winnen over consumentengewoonten dan een momentopname alleen biedt.’

Het is, kortom, belangrijk om hierin te investeren. En dat is precies wat Ocean Outdoor doet in Nederland – ‘a market with very strict GDPR rules’ – via databedrijf Precisely. ‘Om te begrijpen hoeveel mensen, met welke profielen, onze schermen passeren. Precisely levert ons die juiste data. De juiste inzichten near real-time kunnen aanbieden, is namelijk wat grote global klanten aantrekt’, aldus Xavier Tilman, CEO Ocean Outdoor Nederland.

Lees het interview ‘Screen if you want to go faster’ met Ocean Outdoor CEO Tim Bleakely en Ocean Outdoor Nederland CEO Xavier Tilman, dat onlangs in de Financial Times stond hier.

Deel op