Eén merk wint de eerste Grand Prix

Ocean Outdoor lanceert opnieuw haar jaarlijkse Digital Creative Competition en rolt deze gelijktijdig uit in de andere Ocean landen; de UK, Scandinavië en Duitsland. Ook is er een nieuwe prijs toegevoegd waarbij de winnaars van de landen kunnen strijden om de jaarlijkse Grand Prix. De winnaar wordt in 2025 bekendgemaakt.

De jaarlijkse competitie van Ocean bestaat al 15 jaar en wordt dit jaar voor het 5de jaar op rij gehouden in Nederland. De competitie daagt deelnemers uit om gedurfde ideeën en fantasierijke concepten te ontwikkelen die de creatieve grenzen van Out of Home verleggen. Dit alles door gebruik te maken van de nieuwste Digital out of home (DOOH) technologie op schermen met unieke formaten op highimpact locaties. Campagnes van eerdere winnaars hebben verschillende Cannes Lions awards gewonnen.

De inzendingen voor alle zeven competities, die in hun eigen land beoordeeld zullen worden door een jury, openen op 25 maart. De sluitingsdatum is 23 augustus en de winnaars worden op 10 oktober tegelijkertijd bekendgemaakt.

Richard Malton, CMO van Ocean Group: “Oceans Digital Creative Competition was oorspronkelijk bedoeld om de mogelijkheden te tonen van wat toen een nieuw, opkomend en innovatief mediakanaal was. Vijftien jaar later moedigen we nog steeds de beste originele ideeën aan en ontwikkelt Out of Home zich als een kanaal voor merkopbouw en de poort naar wereldwijd succes. Out of home blijft zich ontplooien; een combinatie van betere schermen, nieuwe formaten, geavanceerde technologie en kijkcijferdata biedt merken, bureaus en creatieven nog meer mogelijkheden om baanbrekend werk te creëren. Dit zal tot ver buiten het fysieke domein gezien en herinnerd worden.”

All you need is an idea

De jury zal de inzendingen beoordelen binnen twee categorieën: Profit en Non-Profit. In beide categorieën winnen de nummers één, twee en drie een bedrag in bruto mediawaarde. De bedragen zijn volledig inzetbaar op de digitale schermen van Ocean Outdoor Nederland.

Wat ook nieuw is, is dat dit jaar de 14 eersteprijswinnaars doorgaan naar de Grand Prix, die in januari 2025 wordt aangekondigd. De Grand Prix prijs is een campagne op premium schermen in alle 7 Ocean landen, waardoor een wereldwijd platform wordt gecreëerd voor de winnende inzending. Ocean is actief in het Verenigd Koninkrijk, Zweden, Denemarken, Noorwegen, Finland en Nederland. Eerder dit jaar opende het bedrijf een kantoor in Duitsland.

Om het inzendproces eenvoudig te houden, moeten concepten jpeg-afbeeldingen of een korte video bevatten gecombineerd met een geschreven verhaal van 200 woorden.

15 jaar Digital Creative Competition

  • 2010 – Eerste editie in de UK in samenwerking met Westfield London
  • 2021 – De competitie werd uitgebreid naar Scandinavië en Nederland
  • Tot nu toe meer dan 2.000 inzendingen ontvangen
  • 100 winnaars tot nu toe
  • Meer dan €10 miljoen mediawaarde geïnvesteerd via Ocean
  • 450 invloedrijke juryleden bijeengebracht

 

Ga voor meer informatie naar de Digital Creative Competition pagina