Start campagne Maand van kinderkanker van Prinses Máxima Centrum voor kinderoncologie

 

Saar (4), Quinn (7), Anne (11) en Yuna (15) staan centraal in campagne voor betere behandeling van kinderkanker, gemaakt en uitgevoerd door code d’azur en Ocean Outdoor

 

Vanaf 1 september, start de internationale maand van kinderkanker met een digitale campagne van code d’azur en Ocean Outdoor voor het Prinses Máxima Centrum voor kinderoncologie in Utrecht. ‘Het Máxima’ vraagt met deze landelijke publiekscampagne aandacht voor de noodzaak om de behandeling en kwaliteit van leven van kinderen met kanker in Nederland nóg verder te verbeteren. Kinderen die onder behandeling zijn in het Máxima spelen daarin de hoofdrol, waarbij hun fantasie over de behandeling op een magische manier is vormgegeven.

Start samenwerking
Ocean Outdoor en het Prinses Máxima gaan een 3-jarige samenwerking aan. Het doel van de samenwerking is meer bekendheid voor de missie van het Prinses Máxima Centrum genereren.
Voor de internationale maand van kinderkanker campagne werd de Zandtovenaar (Gert van der Vijver, bekend van kindertelevisieprogramma’s) benaderd om de fantasienamen die kinderen vaak geven aan medicatie letterlijk tot leven te brengen. De digitale campagne zal zichtbaar zijn via digital out-of-home (van Ocean), social media en diverse online middelen. Onderdeel daarvan is een mobiele tool waarmee een eigen digitale zandtekening gemaakt kan worden, die vervolgens gedeeld kan worden voor extra social awareness. Ook zullen bekende ambassadeurs de campagne meer bekendheid geven.

Ontwikkeld met direct betrokkenen
Een van de kinderen in de campagne, Yuna (15), is de dochter van Kim Nieuwenhuijs-Griffioen, Creative Director bij code d’azur. Zowel het concept als de uitvoering is in samenspraak met haar tot stand gekomen. De fantasienamen, die kinderen bedenken, helpen om de ingrijpende behandelingen bespreekbaar te maken. Met de mobiele tool kunnen ze hun fantasie gebruiken om te visualiseren hoe zij de behandeling noemen.

Ocean Outdoor vroeg Kim om mee te werken aan de campagne, zonder ervan op de hoogte te zijn van dat haar dochter al 4 jaar onder behandeling is in het Prinses Máxima Centrum: ‘Ik was echt ontzettend verrast dat Marlies (Smits, Head Of Marketing Ocean Outdoor Nederland) nu juist mijn creatieve hulp vroeg om een concept te ontwikkelen voor de maand van kinderkanker. Toeval bestaat niet toch!?
Ik ben ontzettend dankbaar dat ik mijn expertise als creatief mocht inzetten voor dit fantastische ziekenhuis, waar ik helaas kind aan huis ben. Geen bedachte campagne, maar letterlijk een concept dat we vanuit mijn eigen ervaring hebben mogen uitvoeren.’

Amanda de Ruwe, verantwoordelijk voor Communicatie & Marketing bij het Prinses Máxima Centrum: ‘Onze missie om ieder kind met kanker te genezen met optimale kwaliteit van leven kan alle steun goed gebruiken. Denken vanuit het kind zit echt in het DNA van ons centrum. Dat komt prachtig tot leven in deze campagne. Het is geweldig dat Ocean Outdoor en Kim zich samen met collega’s van code d’azur belangeloos hebben ingezet voor de totstandkoming van deze campagne.’

 

Onverteerbaar
Xavier Tilman, Managing Director Ocean Outdoor Nederland, tenslotte zegt: ‘Iedereen kent in zijn of haar omgeving wel iemand die getroffen is door de ziekte kanker en helaas is er niet voor iedereen genezing mogelijk. Dat er anno 2022 nog steeds kinderen aan deze verschrikkelijke ziekte overlijden, is onverteerbaar. Het Prinses Maxima Centrum heeft zich tot doel gesteld om ieder kind met kanker te genezen, met optimale kwaliteit van leven.

Ocean heeft zich als doel gesteld om de komende jaren alles in het werk te stellen om bij te dragen aan betere behandelingen en nieuwe perspectieven op genezing in het Prinses Máxima Centrum. Naast de inzet van ons medium om bekendheid te genereren zullen ook alle Ocean-medewerkers individueel geld gaan inzamelen. Met als doel de geweldige ambitie van het Maxima te helpen realiseren!’

Over Ocean
Ocean Outdoor Nederland, dat in 2019 ontstaan is uit een samenvoeging van Interbest en Ngage Media, is één van de meest toonaangevende en innovatieve marktpartijen met honderden grootformaat (digitale) schermen langs snelwegen, in stad- en winkelcentra en het openbaar vervoer. De van oorsprong Britse outdoor media-eigenaar heeft zich in Nederland in korte tijd ontwikkeld tot de nummer 1 binnen Digital Out of Home (DOOH) en een top 3-speler binnen Out of Home.

 

Over code d’azur
code d’azur is een global digital brand & experience company, met kantoren in Amsterdam, Austin, Barcelona en Dubai. Het bedrijf maakt een sterke groei door, met 130+ werknemers bedienen ze topmerken zoals Ahold, Philips, Polestar, Tele2, IMC en NS op het gebied van digitale transformatie met een mix van creativiteit, strategie en technologie om de mogelijkheden van morgen vandaag al toe te passen.

 

Voor meer informatie, beeldmateriaal en interview-aanvragen neem contact op met:

Chakira Audenaerde:
chakiraaudenaerde@codedazur.com
+31 6 4530 0209.

Marlies Smits:
marlies.smits@oceanoutdoor.nl
+316 1076 6161.

Deel op