Het Ocean MKB Steunfonds is een initiatief om de zwaarst getroffen branches en MKB-bedrijven in deze extreme tijden bij te staan en te helpen. Hiervoor is een fonds met een mediawaarde van ruim 10 miljoen euro bruto opgezet, dat in april en mei van dit jaar door getroffen bedrijven ingezet kan worden.
Ocean MKB Steunfonds
April & Mei
door heel Nederland
Het bereiken van jouw doelgroep
De directe en indirecte gevolgen van de maatregelen die de regering heeft genomen hebben grote en zichtbare effecten voor iedereen. Vliegtuigen staan aan de grond, kantoren zijn verlaten, horeca en musea zijn gesloten, winkels zijn leeg en de dienstensector ziet een snelle afname van het werk.
Ook in het straatbeeld zijn de gevolgen zichtbaar. Live metingen van Ocean op de snelwegen en in winkelgebieden laten een daling zien van ruim 30% ten opzichte van het normale bereik. Maar dan blijft er nog steeds 70% van het bereik over, miljoenen contacten per dag die ingezet kunnen worden om bedrijven echt te steunen.
Wat kunnen wij doen
Omdat wij bij Ocean zien dat bedrijven wel willen adverteren, maar dat door de huidige situatie daar een rem op is gezet. Door middel van het Ocean MKB Steunfonds willen wij de rem eraf halen. Op deze manier hopen wij met onze landelijke digitale schermen de economie een klein beetje op gang te houden of weer op gang te brengen.
De spelregels
Het Ocean MKB Steunfonds staat alleen open voor MKB-bedrijven en deze dienen zich als collectief aan te melden;
- De bedrijven hebben aantoonbaar schade door de gevolgen van het Corona virus;
- De bedrijven zijn open voor business of kunnen op korte termijn opengaan voor business;
- De digitale campagnes worden geplaatst in april en mei 2020.

Meld je aan!
Velen gingen je al voor! Op dit moment hebben meer dan 100 MKB bedrijven en brancheverenigingen zich aangemeld om gebruik te maken van het Ocean MKB Steunfonds. Er is nog ruimte op onze digitale schermen en masten, dus aarzel niet en meld je aan via marketing@oceanoutdoor.nl!
Quote
“Doel van het Ocean MKB Steunfonds is om de economie een beetje draaiende te houden of weer op gang te brengen. En daar wordt ongelofelijk goed op gereageerd en dankbaar gebruik van gemaakt. Van de Horeca Nederland tot het Fonds Gehandicaptensport. Van Madurodam tot het Mauritshuis. Van een franchise van lokale frietzaken tot een groep social enterprises. Van de VEA (reclamebureaus) tot Retail Nederland. Wij hopen twee dingen: allereerst dat goed voorbeeld goed doet volgen, dat meer bedrijven inzien dat we elkaar kunnen en moeten helpen. En ten tweede, dat de bedrijven die we nu helpen ambassadeurs worden om dit verhaal te verspreiden.”
Meer informatie
Voor vragen neem contact op met Marlies Smits
